festiValentijn, het programma

7 februari 2015

festiValentijn, de titel van ons kleinschalige Valentijns festival spreekt wellicht niet meteen tot de verbeelding. Daarom, een korte en bondige uitleg van het programma. Bij binnenkomst worden de toeschouwers meegenomen op een liefdesreis, beginnend met een warm onthaal van ladyspeaker Tialde Ploegh. Zij zal gedichten voordragen welke ingestuurd zijn door jong en oud. Vanuit de Westereen, vanuit Denemarken, van schoolkinderen en van bewoners van Verzorgingshuis Nij Dekama. De  gedichten van onder andere Marineke van der Zijpp, Freddy Vaatstra en Jochum Rijpma worden voorgedragen op muziek van pianovirtuoos Jan Stulp en zijn een opwarmer voor de verdere avond. Trek een dikke trui aan en fijne schoenen, dit wordt een avond om nooit te vergeten.

Verliefd & Vertrouwen

In de kerk wacht muziek in de thema's Verliefd & Vertrouwen, geschreven en gedirigeerd door Martijn Oostra. Zwijmelen en vlinders in de buik. Dijken van stemmen klinken samen met de klanken van de leden van Harmonie Weidum. Jasmin Lukkes en Yldau Bijlsma zullen samen met Jan Stulp de toehoorders kippenvel bezorgen. Mag ik dan bij jou van Claudia de Breij, De Bestemming van Marco Borsato en 1000 years uit de serie Twilight zijn een greep uit de muzikale lijst.

Vertellers

Speciaal voor het festiValentijn is er door Annemiek Schuurman een liefdesverhaal geschreven. Laat je meevoeren en verrassen door het plot wat verteld wordt door (vader en zoon) Sjoerd en Tsjerk Bottema. Beide bekenden in de wereld van de Friese taal en cultuur. Het verhaal wat zij vertellen haakt perfect aan bij de gespeelde werken en heeft een grandioos einde in de grote zaal van het dorpshuis van Weidum.

Pauze

In de pauze kan je genieten van een welverdiende consumptie, waar je bij binnenkomst een consumptiebon voor ontvangt. Tijdens deze pauze is er tijd om te borrelen, te kletsen en te genieten van warme chocolademelk en glühwein. Overigens zorgt Jaap Groen voor wat warmte met enkele buitenkachels en brengen de leden van coverband Hot-Stop akoestisch gezelligheid.

Lust & Drama

Ria Fennema neemt je mee in de rauwere kanten van de liefde. Lust en Drama staan in het dorpshuis centraal. 50 ways to leave your lover van Paul Simon, Satisfaction van de Rolling Stones en Zeg me dat het niet zo is van Frank Boeijen zullen in een nieuw arrangement ten gehore worden gebracht. Allround entertainer Wybo Smids neemt hier enkele zanglijnen voor zijn rekening en zal het publiek in verbazing achterlaten met zijn veelzijdigheid.

Dans

Onder leiding van Anje Groen zullen Feikje, Merel, Lineke, Anniek en Wieke de toeschouwer verrassen. Waar, wanneer en hoe? Dat zal je moeten ervaren!

Finale

Als klap op de vuurpijl spelen alle leden gezamelijk de sterren van de hemel in het dorpshuis. Wij hopen dat menig toeschouwer geraakt wordt door de muziek, de gedichten, het verhaal en bovenal de sfeer. Na afloop is er volop mogelijkheid om na te praten, te drinken, te zwijmelen en te dansen met akoestische muziek van de Hot-stop muzikanten!