Roversguod, een muzikale poppenvoorstelling

13 december 2016

Bezoek in 2017 de muzikaalste kindervoorstelling!
Harmonie Weidum laat kinderen kennismaken met muziek én interactief theater!

Een Friestalige, muzikale poppenvoorstelling; dát is Rôversguod. De poppenvoorstelling is geschikt voor kinderen in de basisschoolleeftijd en zal ook zeker de volwassen begeleiders aanspreken. Het script van Tjerk Kooistra is gebaseerd op het nieuwe kinderboek Rôversguod, en neemt jong en oud mee in het avontuur van Fekke en zijn roeken.

Het jeugdige B-orkest van muziekvereniging Harmonie Weidum speelt speciaal door Ria Fennema gecomponeerde muziek en brengt iedereen sfeervol samen rond de verteller en de aansprekende poppen.

Over het verhaal
Kakarafrrr, Kakarafrrr... Mei it swit op ‘e holle sjit ik oerein. Wêr bin ik? Wat is it tsjuster. Myn hannen sykje yn ‘e djipswarte leechte om in werkenningspunt.

Fekke wit net wat er meimakket as er op Fjildster Utbuorren ûntdekt dat ien fan de swarte roeken op ‘t hiem prate kin. De stammerjende (in ferfelend kwaaltsje wêr’t er al sûnt it ferstjerren fan mem lêst fan hat) jonge wegeret de fûgel op syn wurd te leauwen en set it bist stiekem efternei de bosk yn.

Jacobus Q. Smink oer Rôversguod: 'In ferhaal dat útpakt as in mearke'

De voorstelling is in februari te zien in het dorpshuis van Weidum, en wel op:
11 februari 2017 13:30
11 ferbuari 2017 20:00